Pyrin yleensä aloittamaan myönteisesti ja ilon kautta lähteä purkamaan
asioita, mutta nyt ei pysty. Mun on nyt tosi vaikeaa löytää sitä rakentavaa näkökulmaa ja minkäännäköistä puolustusta tähän hölmöilyyn.
Kyllä, kyse on taas koulukyydeistä.
Aamulla on pienten koululaisten matka
kouluun ja vanhempien on luotettava siihen, että Lohjan kaupungin
logistiikkayksikkö olisi hoitanut jo koulukyydit kuntoon. Mutta kuinkas
taas kävikään?
Totta on, että on ensimmäinen päivä loman jälkeen ja
totta myös sekin, että liikennöitsijä on vaihtunut Nummen alueella,
mutta mikä liikennöitsijä on se, joka ajaa pysäkin ohi jättäen lapset
siihen? NO mutta hei, eihän sitä pakkasta ollut kuin 26,5. Pikkujuttu.
Onko vanhempien joka kerta, kun
tulee poikkeustilanne, jäätävä kotiin huolehtimaan siitä, että lapset
pääsevät kouluun? Tänäkin aamuna ovat äidit hoitaneet koulukyydit.
Ikävä kyllä, tämä ei
ole ensimmäinen kerta, kun lapset ovat jääneet ilman kyytiä. Mä niin toivon, että olisi viimeinen.
Ihan villi idea ja kaupunki varmaan säästäisi logistisissa kuluissakin, kun ei maksaisi palveluntuottajalle silloin, kun se ei tuota niitä palveluja, vaan
kaupunki voisi ehkä korvata näille vanhemmille sen, että he hoitavat työt,
joista kaupunki maksaa palveluntuottajalle?
Syy siihen, että jälleen valitan tästä täällä, enkä Wilmassa, kuten on toivottu, on se, että (yllätys) en saa
enää heiltä vastauksia. Viimeisin vastaus tuli yleisesti wilmaan, että
jos on jotain palautetta antaa liikennöitsijälle, tulee se laittaa
suoraan yhtiölle. Tähänkin sanoisin, että mitä ihmettä? Kaupunki on
tilannut tuotteen ja liikennöitsijä on luvannut tuottaa palvelun.
Kyllä
normaalissa elämässä se on tilaaja, jonka tulisi huolehtia reklamaatiot ja tilaajan tulisi
huolehtia siitä, että tuottaja hoitaa homman.
Ja kysyisin vielä mitä kohteliaimmin, että mitä,
jos ei olisi ollut vanhempia varautuneena siihen, että taas menee
pieleen kyytien kanssa? Tai tapaus, jossa koululaisen noutopaikka on muuttunut, mutta siitä ei muisteta tiedottaa asianosaisia, onneksi jälleen äiti oli sattumoisin paikalla.
Lapset olisivat seisseet 26,5 asteen pakkasessa,
kuinka kauan?
Routiolla lapset saivat odotella myös. Kyydin sai taas ohiajavalta kaverin äidiltä. Syy: 15 taksia rikki, ei kyytiä, mutta eihän siitä nyt tarvitse vanhemmille kertoa tai tiedottaa. Yritetään huomenna olla ajoissa. Ongelma ei siis ole vain Nummella, vaan koko Lohjan alueella. Toki varmasti jossain se toimii. Eikö?
Koululaisemme ovat kaupungin vastuulla siitä hetkestä,
kun he nenänsä aamulla kouluun lähteäkseen ulos ovesta laittavat, siihen
hetkeen, kun he nenänsä taas kotiovesta sisään saavat. Tämän
reklamaation tulen laittamaan myös varmuuden vuoksi wilmaan, koulun
rehtorille, liikennöitsijälle en voi, koska en tiedä sitä. Ei ole
tiedotus pelannut sen suhteen. Arvoistaisin sitä, että lapset pääsisivät
turvallisesti ja varmasti kouluun ja takaisin. Voisiko tää homma jo alkaa toimia? Eihän sitä koulua ole käyty kuin vasta puolisen vuotta.
Ja jos sitä ei saada toimimaan, voisiko joku oikeasti kertoa, miksi sitä ei saada toimimaan?
Ja kun se on selitetty niin, että jopa minä ymmärrän, uskoisin, että siinä vaiheessa helpompaa on löytää ratkaisu ja tehdä tarvittavat toimenpiteet. Mutta hoitakaa se asia jo kuntoon.
Rakettitiedettä? Ydinfysiikkaa? Mitä se on?
EDIT:
sain pian tämän postauksen jälkeen viestin kaupungilta, kiitos siitä. Ovat olleet yhteydessä liikennöitsijään. Liikennöitsijä on tottunut siihen, että matkustaja ilmoittaa haluavansa kyytiin. (Joo, näinhän se on tietenkin, mutta voisiko sitä maalaisjärkeä käyttää? Ja kuinka lapset tietävät, että huitovat oikealle bussille, koska bussi on erilainen kuin ennen.) Hallintopäällikkö oli keskustellut lasten nouto- ja jättöpaikoista ja huomisesta toivottavasti toimii paremmin. Kiitos nopeasta reagoinnista ja toiminnasta. Toisaalta, saamani viesti antoi myös aihetta kummastella, että onko vastuu siirretty nyt lapsille. Pääasia kuitenkin olisi se, että kyydit toimisi ja lapset pääsisivät kouluun ja koulusta kotiin säällä kuin säällä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti